چگونه بهترین ارائهدهندهی خدمات CPI را برای خود پیدا کنیم؟
چند مورد وجود دارد که هنگام انتخاب ارائهدهنده یا مجری کمپینهای تبیلغات نصبی خود باید مد نظر قرار دهید. یک کمپین CPI با هدفگیری درست معمولاً موفقیتآمیز خواهد بود؛ اما همه چیز به جزئیات بستگی خواهد داشت. به این ترتیب بد نیست در هر کمپین، موارد زیر را مد نظر قرار دهید:
-
شبکهی تبلیغاتی یا مجموعه اپلیکیشن
آیا ارائهدهندهی مورد نظر با شبکههای تبلیغاتی کار میکند یا مجموعهای مشخص از اپلیکیشنهای طرف حساب دارد که میتواند رویشان به درج تبلیغ بپردازد؟ مورد اول گسترهی بزرگتری را شامل میشود اما دومی میتواند به معنای هدفگیری بهتر باشد؛ به ویژه اگر اپلیکیشنهای یاد شده به دستهبندی مشخصی تعلق داشته باشند. این موضوع ما را به مورد بعدی میرساند. -
موقعیت ارائهدهنده در بازار:
آیا ارائهدهندهی کمپین CPI شما در طیف گستردهای از اپلیکیشنها و بازیها تخصص دارد یا در نوع خاصی از آنها؟ یک بار دیگر باید اشاره کرد که این به تصمیم شما بستگی دارد که آیا گستردگی کمپین برایتان بیشتر اهمیت دارد یا دقت آن در هدفگیری. پاسخ این سوال باید با توجه به ویژگیهای اپلیکیشنی که قصد تبلیغ آن را دارید داده شود. -
معیارها:
بهرهمندی از یک مجموعه معیار مشخص و تعریف شدهی دوطرفه میتواند بسیار راهگشا باشد چرا که عدم هماهنگی میان معیارهای طرفین معمولاً نتیجهی خوبی در بر نخواهد داشت. برای مثال اگر دانلود اپلیکیشن شما رایگان و در عوض برای درآمدزایی به پرداختهای درونبرنامهای وابسته است، دانلود یا نصب آن به تنهایی نمیتواند معیار خوبی برای سنجش میزان بازگشت سرمایهگذاری یا همان نرخ ROI آن باشد. در این صورت باید دقت داشته باشید پرداخت خود را به رخدادی منوط کنید که برایتان ارزشی فراهم میکند. این ارزش میتواند اولین خرید، اولین پرداخت مشخص و یا رسیدن به مرحلهی مشخصی از بازی باشد (کمپینهای CPA). معیارهای شما هرچه که باشند، پلتفرمی که انتخاب میکنید باید بتواند ابزار مناسبی برای اندازهگیری آنها در اختیارتان قرار دهد. -
نرخ ها:
طبیعی است شما هم مثل هر کسبوکار دیگر تمایل داشته باشید برای تبلیغات موبایلی خود قیمت مناسبی پرداخت کنید. سنجش میانگین نرخ این خدمات به عوامل زیادی بستگی دارد اما هزینههای دیگری نیز ممکن است با این فرایند همراه شوند که باید آنها را نیز مد نظر قرار دهید؛ از جمله کمیسیون خود پلتفرم، شبکهی تبلیغاتی طرف حساب یا خود این فرایند. در نظر داشته باشید لزوماً نمیتوان از همهی این هزینهها عبور کرد اما مهم است که حداقل از هزینههای خود آگاهی کاملی داشته باشید تا بودجهی مناسبتری برای تبلیغات CPI خود در نظر بگیرید. اینها برخی از مواردی هستند که برای راهاندازی کمپینهای CPI هنگام انتخاب مجری تبلیغات موبایلی خود باید مد نظر قرار دهید.
محاسبه هزینه تبلیغات نصب اپلیکیشن یا تبلیغات نصبی از چه فرمولی انجام میشود؟
برای شروع، در اختیار داشتن یک تعریف جامع و کامل کمک زیادی به شما خواهد کرد. یکی از بهترین و جامعترین تعاریفی که برای مدل CPI ارائه شده این است: «تبلیغات CPI یا Cost per Install مختص اپلیکیشنهای موبایلی هستند. در یک کمپین CPI تبلیغدهنده در تلاش برای افزایش تعداد نصب یک اپلیکیشن، آگهیهای دیجیتالی خود را روی طیف مشخصی از رسانهها قرار میدهد. برند تبلیغدهنده تنها به ازای هر نصب جدیدی که برای اپلیکیشن اتفاق میافتد متعهد به پرداخت مبلغ یا نرخ مشخصی خواهد بود».