close
آخرین مطالب
  • تبلیغ شما در اینجا
  • طراحی سایت شخصی
  • طراحی سایت فروشگاهی
  • طراحی سیستم وبلاگدهی
  • سیستم سایت ساز اسلام بلاگ
  • مگا برد - پلتفرم خرید اینترنتی قطعات موبایل مگابرد
  • تحلیل و نمودار سازی فرم های پلاگین گرویتی وردپرس
  • اولین تولید کننده پلاگین های مارکتینگ و سئو کاملا ایرانی
  • اولین پلاگین دیجیتال مارکتینگ وردپرسی
  • loading...
    YourAds Here YourAds Here

    دانستنی های علمی آموزشی خبری تفریحی

    بازدید : 1145
    شنبه 23 اسفند 1399 زمان : 9:59

    انواع گیتار

    گیتار یک ساز بسیار پرطرفدار در میان علاقه مندان به موسیقی پاپ است. از آنجایی که این ساز، یک ساز دخیل غربی است بنابراین برندهای اصلی و پرطرفدار آن خارجی هستند مانند برند: DG, Yamaha, Almansa, Honner و .... اما سازندگان ایرانی نیز این ساز را تولید می کنند و مورد استقبال هنرجویان و اساتید گیتار قرار گرفته است. در این میان می توان به برندهای: رامین فلاح، رحیم لو، میثم بصری و ... با ما همراه باشید تا در ادامه شما را در مورد برندهای معروف گیتار و مدلهای پر ترند آن بیشتر آشنا کنیم. چرا که ممکن است شما جز آن دسته هنرجویانی باشید که زمانی که به فکر خرید گیتار باشید فقط ذهنتان به سمت برندهای پرترند آن باشد. البته فراموش نکنید قطعا قیمت گیتار نیز به برند آن بسیار وابسته است و رابطه مستقیم با قیمت آن دارد.

    برخی مدل های گیتار yamaha


    خرید گیتار

    • گیتار Yamaha FJX720SC
      گیتار آکوستیک-الکتریک FJX720SC محصول شرکت یاماها است. گیتارهای آکوستیک یاماها در سراسر جهان بخاطر کیفیت و قیمت مقرون به صرفه‌شان شناخته شده هستند. در این مدل از گیتارهای آکوستیک پیکاپ دار یاماها، برای صفحه رویی از چوب اسپیروس یکپارچه و برای چوب صفحه پشتی و کناره ها و هم چنین دسته از چوب ناتو استفاده شده است. چوب ناتو از نظر طنینی خصوصیاتی مشابه چوب ماهاگانی دارد و از دیگر خصوصیاتش می توان به استحکام و مقاومت در برابر سایش اشاره کرد. جنس فینگربورد یا همان صفحه انگشت گذاری این ساز از چوب رزوود است. بر روی صفحه گلپیدور زیبایی قرار گرفته است تا در صورتی که نوازنده بخواهد ریتم نوازی کند و از پیک استفاده کند، به صفحه آسیبی وارد نشود. طرح بدنه گیتار YAMAHA FJX720SC از نوع Cutaway است که اجازه می دهد نوازنده این ساز به راحتی به فرت دوازدهم و پایین تر از آن دسترسی داشته باشد. وجود پیکاپ و پری امپ بر روی این ساز آکوستیک، امکان اتصال آن به آمپلیفایر برای اجراهای زنده که در آنها به صدای بلندتری از گیتار نیاز است را فراهم می آورد. قابلیت هایی که پیکاپ در اختیارتان قرار می دهد شامل این موارد می شوند: تنظیم EQ – تنظیم ولوم – اسلاید تنظیم Mid Frequency – تیونر کروماتیک الکترونیک که اجازه می دهد ساز در هر موقعیتی سریع و به آسانی کوک شود. جایگاه باتری نیز بر روی کناره و در نزدیکی دسته قرار گرفته و دسترسی به آن برای تعویض باتری آسان است. گیتار YAMAHA FJX720SC چه بصورت آکوستیک و آنپلاگد نواخته شود و چه زمان هایی که به امپلیفایر یا سیستم صوتی متصل باشد، دارای طنین مطلوب، صدای mid-range شفاف، صدای باس واضح و پرقدرت، محدوده دینامیک گسترده و اکشن بسیار خوب سیم ها است.
    • گیتار کلاسیک سایلنت Yamaha Slg200s Tobacco Sunburst
      استفاده از گیتارهای سایلنت در دهه های اخیر گسترش یافته است و دلیل آن را، علاوه بر زیبایی و جذابیت این سازها، می توان قابلیت هایی دانست که یک ساز الکترونیک در اختیار نوازندگان حرفه ای قرار می دهد. هر جا که استفاده از یک ساز آکوستیک با بدنه بزرگ دشوار باشد یا مشکل هایی را ایجاد کند، گیتارهای سایلنت به کمک نوازندگان می آیند. برای مثال در اجراهای زنده، وزن سبک یک گیتار سایلنت به نوازنده اجازه می دهد که به راحتی ساز را با بند روی دوش خود انداخته و روی صحنه جابجا کند. هم چنین قابلیت های صدایی چنین سازی باعث می شود که مانند یک ساز آکوستیک فیدبک نداشته باشد. گیتار کلاسیک سایلنت Yamaha SLG200S با رنگ زیبای Tobacco Sunburst یکی از محبوب ترین مدل های سایلنت یاماها است که دو نسل را پشت سر گذاشته است و هم اکنون در نسل سوم خود به علاقه مندان عرضه می شود. بدنه (Body) و دسته (Neck) این گیار از چوب زیبای ماهاگونی و فریم و فینگربورد آن از چوب مقاوم رزوود ساخته شده اند. این ساز فوق العاده از دو پیکاپ، یکی زیر تیغه خرک و دیگری بصورت میکروفونی بهره می برد که می توان برای رسیدن به صدادهی دلخواه بر روی ساز از آنها بصورت مجزا (تکی) و یا تلفیقی استفاده کرد. کیت الکترونیک این گیتار از نوع SRT Powered با قابلیت های متعدد و کامل از جمله ایفای نقش بعنوان Pre-amp و اکولایزر با بهره مندی از دو مدل ریورب، Chorus، EQ، تنظیم سطح تریبل، بیس و میدل، ولوم، تیونر داخلی و قابلیت تفکیک یا تلفیق پیکاپ ها است. گیتار کلاسیک سایلنت SLG200S یاماها همراه با کیف مخصوص عرضه می شود و با توجه به قابلیت جدا شدن بخشی از فریم، حمل این گیتار به ساده ترین شکل ممکن برای شما امکان پذیر است.

    برخی مدل های گیتار Almansa


    خرید گیتار

    • گیتار Almansa 413F
      برای نوازندگی در سبک خاص فلامنکو، داشتن یک گیتار خوش ساخت که از متریال حرفه ای بهره می برد و دارای وزن مناسب و طنین صدای مطلوب است، می تواند اطمینان بخش یک شروع عالی و تداوم مسیری حرفه ای و بی نقص باشد. گیتار Almansa 413F یا همان ۴۱۳ Flamenco، یکی از گیتارهای فلامنکو ساخته شده در کشور اسپانیا توسط کمپانی آلمانزا است که در ساخت تمام بخش های آن از چوب های با کیفیت و دستچین شده استفاده شده است. صفحه رویی این ساز از چوب صنور آلمانی یکپارچه تهیه شده که رنگ روشن زیبایی دارد. پشت ساز و قسمت های کناری آن از چوب چنار لمینت شده کار شده اند. در بخش دسته از چوب ماهاگانی استفاده شده است و قسمت فینگربورد (محل انگشت گذاری روی دسته) از چوب رزوود هندی ساخته شده است. هم چنین ماشین هد این گیتار دارای روکش نیکل است. از نکات فرعی ساز که به جنبه زیبایی آن می افزاید می توان به رزت زیبای دست ساز که با چوب کار شده است و نیز حاشیه ی صفحه که نواری از چوب تیره رنگ آبنوس است اشاره کرد. در صفحه پشتی ساز نیز خطی تیره رنگ در راستای دسته و درست از وسط ساز گذشته است که دو سمت ساز را بصورت متقارن از هم جدا می کند. تضاد رنگ های تیره و روشن بر روی این ساز فلامنکو، ظاهر زیبایی برای آن به وجود آورده است. حجم خوب صدا، طنین مناسب سبک فلامنکو و قابلیت های خوبی که وزن و اکشن مناسب گیتار Almansa 413F به وجود می آورد، آن را به یکی از گزینه های پیش رو برای هنرجویان جدی گیتار در سبک فلامنکو تبدیل کرده است.
    • گیتار Almansa 457 R Tradit
      گیتار Almansa 457 R traditional یکی از مدل های تمام چوب کمپانی اسپانیایی آلمانزا است. این کمپانی در ساخت گیتارهای کلاسیک با کیفیت و حرفه ای شهرت دارد و در کنار برند الحمرا از بهترین ها در این عرصه شناخته می شود. این مدل از گیتار آلمانزا هم رده مدل ۷PA برند الحمرا لحاظ می شود. در ساخت بخش های مختلف این گیتار کلاسیک از چوب های درجه یک و یکپارچه استفاده شده است. این شیوه ساخت باعث شده است تا طنین صدای این گیتار، یکی از بهترین صداهای موجود در بین مدل های متعدد آلمانزا باشد. در مدل ۴۵۷ R traditional جنس صفحه رویی از چوب زیبای سدار است و دسته نیز مانند صفحه از چوب سدار یک تکه اما تقویت شده با چوب مستحکم آبنوس ساخته شده است تا با دوام باشد. فینگربورد یا همان صفحه انگشت گذاری ساز که سیم ها از رویش می گذرند، از چوب آبنوس ساخته شده است. بدنه اصلی ساز (جعبه رزنانس) از چوب رزوود هندی با طرح طبیعی و زیبای تیره با خطوط موازی ساخته شده است که تضاد آن با رنگ چوب صفحه، ظاهر جذابی به این گیتار کلاسیک بخشیده است. برای زیبایی بیشتر نیز، یک رُزت زیبا به دور حفره صدا و هم چنین طرحی متناسب با آن به دور حاشیه صفحه رویی ساز کار شده است. ماشین هد گیتار آلمانزا ۴۵۷ R traditional با پوششی از طلا آبکاری شده است و در کنار چوب زیبا و دو رنگ قسمت سر دسته، در بخش بالایی ساز نیز جذابیت بصری بوجود آورده است. در مجموع، تمامی قطعات بکار گرفته شده در ساخت این گیتار از بهترین کیفیت بهره می برند تا نتیجه آن، یک ساز همه چیز تمام باشد. گیتار Almansa 457 R traditional یک مدل حرفه ای است که هنرجویان جدی گیتار کلاسیک و یا نوازندگان حرفه ای این ساز می توانند از کیفیت ساخت بالا و صدای فوق العاده آن بهره ببرند.

    منبع:ساز24

    اهمیت بهره مندی از خشکشویی آنلاین
    نظرات این مطلب

    تعداد صفحات : 0

    درباره ما
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    چت باکس




    captcha


    پیوندهای روزانه
    آمار سایت
  • کل مطالب : 61
  • کل نظرات : 45
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 1
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 556
  • بازدید کننده دیروز : 557
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 1248
  • بازدید ماه : 2326
  • بازدید سال : 6484
  • بازدید کلی : 53900
  • کدهای اختصاصی